Мали: Пројекат ТПС Земун биће завршен до краја 2021. године
Министар финансија Синиша Мали потписао је данас са Европском банком за обнову и развој (ЕБРД) Уговор о гаранцији за Пројекат техничко-путничке станице (ТПС) Земун – Фаза 2, чија је вредност 22 милиона евра.
Мали је рекао да ће цео пројекат градње ТПС Земун бити завршен до краја 2021. године или почетка 2022. године и да ће омогућити бољи и безбеднији железнички саобраћај у Београду и Србији.
„Завршићемо коначно реконструкцију и изградњу како би се ТПС Земун привела намени“, нагласио је Мали и подсетио да је та станица почела да се гради 1977. године, а да је отворена 1981. и да никад није потпуно завршена.
Пројекат подразумева изградњу функционалне целине за одржавање железничких возних средстава за превоз путника, а његовом изградњом биће ослобађене заузете површине у централној градској зони.
„Са овим новцем ћемо да изградимо 14.000 квадрата, а 19.000 квадрата постојећег простора ћемо потпуно да реконструишемо и 17,4 км нових колосека ћемо да направимо. ТПС Земун је интегрални део Београдског железничког чвора и нове железничке станице Прокоп“, навео је Мали.
Подсетио је да се у ТПС Земун вагони и локомотиве поправљају, сређују и одржавају, као и да ће се са завршетком тог пројекта ослободити Савски амфитеатар од шина и колосека.
Влада Србије је, како каже, посвећена томе да се путна инфраструктура потпуно доведе у ред и да граде и нови километри аутопута.
Навео је да ће до краја године бити завршен Коридор 10 и део Коридора 11, да ће се градити Моравски коридор, као и аутопут ка Сарајеву.
„Све како би подигли квалитет живота у нашој земљи. У развијеним земљама се све више људи одлучује да путује возом и зато хоћемо да железничку инфаструктуру у потпуности обновимо. Градимо и брзу пругу ка Будимпешти“, нагласио је Мали.
Уговор је у име ЕБРД потписала директорка за транспорт Сју Барет, која је рекла да ће 17 милиона евра бити за другу фазу сређивања депоа у Земуну и пет милиона за увођење нових информационих система.
Барет је рекла да ЕБРД потврђује снажно партнерство са Владом Србије и Србија возом и да ће наставити да учествује у железничким пројектима у Србији.
Она каже да ће нови објекат ТПС Земун користити нове технологије које ће омогућити уштеду енергије, смањење трајања путовања, привући ће већи број путника и слично. Како је рекла, биће инсталиран аутомат за продају карата путницима, који ће моћи да је купе и преко интернета и мобилних телефона.
Циљ реализације пројекта је да се на локацији ТПС Земун изграде сви потребни објекти, колосеци, постројења, опрема и инсталације у функцији неге, одржавања и очекивања рада возних средстава за превоз путника, са капацитетима у складу са очекиваним обимом рада.
Финансираће се реконструкција и санација постојећих објеката и инфраструктуре – горњи и доњи строј пруге и завршетак радова на започетим објектима.
Државни секретар у Министарству грађевинарства Миодраг Поледица је нагласио да је ТПС Земун део Београдског железничког чвора и захвалио ЕБРД на вишедеценијском партнерству.
Он је рекао да влада покреће велики инвестициони циклус за развој железничког саобраћаја и инфрастрктуре.
Навео је да је цео пројекат ТПС Земун вредан укупно за две фазе 47 милиона евра плус пет милиона евра за боље функционисање тог предузећа.
Осим Уговора о гаранцији за Пројекат ТПС Земун, фаза 2, данас је потписан и Уговор о зајму за тај пројекат између Србија воза и ЕБРД-а.