Читај ми

Већи број интерних ревизора и контрола у државним органима

Усвојене измене и допуне Правилника о заједничким критеријумима за организовање и стандардима и методолошким упутствима за поступање и извештавање интерне ревизије у јавном сектору и Правилника o условима и поступку полагања испита за стицање звања овлашћени интерни ревизор у јавном сектору ступиле су на снагу. 

Измене ће обезбедити већи обухват интерних ревизија јавног сектора Републике Србије. Прецизирани су критеријуми који се односе на успостављање интерне ревизије код корисника јавних средстава које подразумева запошљавање већег броја ревизора у кључним државним органима, као и јачање капацитета за обучавање и убрзавање процеса сертификације интерних ревизора

Правилник о интерној ревизији предвиђа да ће убудуће интерном ревизијом бити покривени и бројни мањи корисници јавних средстава, изузетно се омогућава обављањем интерне ревизије од стране овлашћеног интерног ревизора са којим је закључен уговор о обављању послова интерне ревизије, подиже се праг за успостављање јединице за интерну ревизију са минимум три ревизора – са 250 на 500 запослених код корисника јавних средстава. Такође, прецизира се који директни корисници буџета имају обавезу успостављања јединице за интерну ревизију са најмање три интерна ревизора, који су директни корисници буџета обавезани да својом интерном ревизијом обухвате кориснике јавних средстава из своје надлежности те се омогућава и формирање јединица за интерну ревизију у општинама које заједно са корисницима својих буџетских средстава и осталим корисницима имају више од 500 запослених.

Измене не утичу на постојање већ формираних интерних ревизија и не представљају основ за престанак радног односа ревизора услед подизања прага за успостављање јединице за интерну ревизију са 250 на 500 запослених, што значи да запослени настављају са радом.  

Изменама Правилника за сертификацију интерних ревизора омогућава се запосленима који нису распоређени на пословима интерне ревизије да се обучавају за интерног ревизора и стекну сертификат, а кандидат у оквиру обуке за стицање сертификата овлашћеног интерног ревизора у јавном сектору сада мора да заврши само једну практичну менторску ревизију пре изласка на испит. Такође, уведена су два додатна модалитета за менторисање - менторисање кандидата за практичну обуку од стране овлашћеног интерног ревизора запосленог у истом кориснику јавних средстава док се практична обука спроводи уз ангажовање екстерног ментора од стране корисника јавних средстава са утврђене листе, чиме се ојачавају капацитети и убрзава се сертификација превазилажењем ограничених кадровских капацитета ЦЈХ.

Измене оба правилника су већ ступиле на снагу, осим одредаба (члана 4б Правилника за сертификацију ИР које се примењују од 1. јануара 2024. године) које се односе на поступак утврђивања листе екстерно ангажованих ментора о чему ће бити објављено накнадно обавештење.

Сличне теме

Мали: Наши економски резултати показују да смо светла тачка у Европи

Мали: Наши економски резултати показују да смо светла тачка у Европи

Синиша Мали:  Микро бизниси имају велики утицај на привредни раст и развој целе економије

Синиша Мали: Микро бизниси имају велики утицај на привредни раст и развој целе економије

Мали потписао уговoрe са представницима француског трезора и конзорцијумом Suez-Vinci

Мали потписао уговoрe са представницима француског трезора и конзорцијумом Suez-Vinci