Синиша Мали: Радови на пројекту метроа и пре рокова
Потпредседник Владе Србије и министар финансија Синиша Мали присуствовао је данас потписивању анекса Уговорног споразума за радове на пројектовању и изградњи Депоа Макиш који су потписали министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, директор ЈКП „Београдски метро“ Андреја Младеновић, в.д. секретара за јавни превоз града Београда Радован Кремић и представник компаније „Power China“ Јанг Фан.
Након презентације o даљим корацима и плановима у изградњи Београдског метроа, Мали и Весић су обишли радове на посипању терена на Макишком пољу, чији се завршетак очекује током летњих месеци, а где ће бити изграђен Депо.
„Овде су радови почели крајем 2021. године. Много тога смо урадили на овој локацији од 72 хектара и припремни радови се приводе крају много пре рока, будући да је рок био децембар ове године. Већ је готово 96 одсто насипања песка. Насуто је више од милион кубика песка и почело се са насипањем дробљеног камена. Данашњим анексом уговора покрећу се активности на пројекту Депоа који ће бити изграђен на овој локацији“, рекао је Мали приликом обиласка радова.
Он је истакао да ће прва линија метроа имати 21 станицу дужине 21 километар, док ће друга имати 24 станице, а дужина износи 24 километра.
„Већ наредне године очекујемо почетак великих радова на целој траси прве линије метроа, када су станице у питању“, поручио је Мали и најавио куповину две машине које ће започети ископавања на првој линији, једна са Макишког поља, друга из Миријева.
Он је поручио да радови теку по плану те да ће до 2028, најкасније до 2029. године прва линија бити завршена. Како је истакао, увелико се ради на пројектовању друге линије метроа што би значило да се наредне године може кренути и са радовима на тој линији.
„Направићемо и један велики булевар кроз само Макишко поље. Полако али сигурно, ова локација постаје једно од највећих градилишта у овом делу Европе, осим локације где градимо ЕКСПО и нови Национални стадион. То су две тачке које се потпуно мењају, које доприносе расту нашег БДП-а и мењају изглед Србије и Београда“, рекао је Мали.
Он се захвалио кинеским партнерима из компаније „Power China“ и свим осталим странама укљученим у пројекат, на преданом раду да све иде по плану, па чак и пре рокова.
„Ово је сан који су генерације Београђана сањале, сан који ћемо ми досањати заједно и заједно га остварити. Много сам поносан на то, а моје обећање је да ћемо сваког месеца долазити овде на локацију да пратимо радове, тако да грађани Београда и Србије виде шта се дешава и како се ствари брзо мењају“, поручио је Мали.
Он је истакао да је поносан на чињеницу да је Србија сачувала макроекономску стабилност те да је у фебруару стопа раста БДП-а износила 5,9 одсто, чему, како је рекао, доприносе овакви кораци и пројекти.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић најавио је радове по читавом Београду следеће године, посебно истакавши први део београдског градског воза који ће са метроом омогућити да највећи део градског превоза, можда и 80 одсто, већ 2030. године буде шински.
То, како је Весић објаснио, значи да ће грађани Београда моћи лакше и брже да се превозе из једног дела града у други.
„Већ ове године почињемо да, у оквиру ЕКСПА, спајамо први део нашег градског Беовоза од Земун поља до Аеродрома “Никола Тесла” и ЕКСПА, Сурчина, касније и до Обреновца”, рекао је Весић.
Он је најавио проширење београдског железничког чвора, те истакао да ће изградњом брзе пруга и према Суботици и према Нишу бити више возава.
“Београд ће заиста функционисати као права метропола, један добро уређен град”, поручио је Весић.
Представник компаније „Power China“ Лиу Шакуан поновио је да радови на Макишком пољу у овом тренутку иду шест месеци пре рока, и изразио задовољство таквом динамиком радова.