Читај ми

Потписан Меморандум о изградњи тунела од Карађорђеве улице до Дунавске падине

1/3

Потпредседник Владе и министар финансија Синиша Мали, градоначелник Београда Александар Шапић, в.д. директора Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Милан Вранић и овлашћени представник компаније „Power China International Group Limited“ Јанг Бо, потписали су данас Меморандум о разумевању за изградњу тунела од Карађорђеве улице до Дунавске падине, са приступним саобраћајницама, парковским површинама и инфраструктуром. 

Ово је корак ка почетку изградње тунела који ће побољшати и растеретити саобраћај из централног градског подручја на правцу Нови Београд – Савски Амфитеатар – Ада Хуја.

Синиша Мали истакао је да је ово велика ствар за Град Београд који добија још један важан капитални пројекат.

“Пројектом, који ћемо у наредних неколико година завршити, умногоме ћемо смањити саобраћајне гужве у Београду, загађење и време путовања. Велики капитални пројекти показују колико је исправна наша економска политика и колико се трудимо да ниједан важан пројекат не зауставимао”, рекао је Мали након потписивања.

Он се осврнуо на актуелне капиталне пројекте који су мотор развоја Србије, подсећањем да је пре пар дана председник Србије Александар Вучић отворио обилазницу око Београда, деоницу до Бубањ потока, што је, како је рекао, још једно испуњено обећање.

Мали је подсетио и да је недавно отворен део ауто-пута од Новог Београда ка Сурчину, те да се гради и Београдски метро.

“То ће бити остварење вишедеценијског сна грађана Београда и Србије, 2028. године очекујем да ћемо отворити прву линију метроа. Друга следи већ 2030. године. Граде се и раде многи инфраструктурни пројекти - пре пар дана обишли смо припремне радове на изградњи новог Националног стадиона у Сурчину, на простору где ће бити Експо и нови сајам. То су све ствари које покрећу Београд напред”, поручио је Мали.

Он је истакао да је Београд локомитива развоја Србије, али и да је важно да се не заустави ниједан развојни, капитални пројекат по целој земљи. 

То је нешто, како је рекао, по чему се Србија данас разликује од великог броја других земаља, од којих су неке, како је истакао, увелико у рецесији или су зауставиле пројекте. 

“Србија то није радила. Имамо осам ауто-путева и брзих саобраћајница које радимо по целој земљи, отварају се нове фабрике, нова радна места и то је начин на који се боримо и за бољи квалитет живота грађана и за њихов бољи животни стандард”, рекао је Мали.

Он је подсетио да за два месеца следи повећање плата у јавном сектору од 5,5 одсто за медицинске сестре и техничаре, за запослене у просвети, за неговатељице у установама социјалне заштите. Потом, за њих, као и за остале запослене у јавном сектору, од 1. јануара следи повећање од најмање 10 одсто. Ту је, како је истакао, и повећање пензија од 5,5 одсто од 1. октобра, а потом и јануарско од најмање 14,5 одсто. 

“Повећавамо плате како бисмо се борили за животни стандард и како би разлика између примања и инфлације била позитивна. И када погледате висину просечне инфлације и раст примања грађана, имате прилику да се у то и уверите”, рекао је Мали.

Он је истакао и да је упркос свим инвестицијама, континуираном повећању плата и пензија, Србија сачувала макроекономску стабилност, са уделом јавног дуга у БДП-у од 51,4 одсто, и са више од 560 милијарди динара на рачуну у готовини.

“То је новац да реагујемо и помогнемо, да све обавезе исплатимо на време, а оно што треба да обрадује грађане је да смо за првих шест месеци планирали мањак у каси од 95 милијарди динара, а имали смо плус од 14,5 милијарди. То довољно говори о стабилности јавних финансија. Сваки слободан новац, све што уштедимо улажемо или у капиталне инвестиције или у подизање животног стандарда грађана”, закључио је Мали. 

Градоначелник Александар Шапић изјавио је да је планирана изградња тунела значајан саобраћајни пројекат за Београд јер ће саобраћајно растерити центар града. 

„Изградњом моста и тунела спајамо та два саобраћајно најдаља дела града и зато смо овај пројекат симболично назвали „мали метро“ јер ће се практично са Новог Београда до Сланачког пута, кад изађете у Деспота Стефана и укључите се у Вишњичку улицу, коју сада проширујемо, стићи за неколико минута без икаквог заустављања. То ће бити један од пројеката који ће највише променити саобраћајну густину у центру. Наши кинески партнери могу већ сада да уђу у пројектовање и надамо се да ћемо у току следеће календарске године да отворимо радове на четири, ако не и на шест локација“, рекао је Шапић. 

Нагласио је и значај еколошке компоненте, јер ће се, према неким проценама, загађење ваздуха у делу где пролази ова саобраћајница смањити од 12 до 13 процената. 

Шапић је навео и да идеју о тунелу оживео Синиша Мали док је био градоначелник Београда.

Према његовим речима, када се овај пројекат надовеже на обилазницу око Београда и метро, имаћемо ситуацију која ће суштински променити саобраћај у центру града, те да су, када се све то има у виду, сви свесни важности овог пројекта. 

Амбасадорка Народне Републике Кине у Србији Чен Бо честитала је на потписивању Меморандума наводећи да је изградња тунела од великог значаја за побољшање саобраћаја у Београду.

„Недавно је Србија изабрана за домаћина Експо 2027. године што ће бити велика прилика за развој Београда и Србије. За припрему те међународне специјализоване изложбе Београд ће сигурно ојачати инфраструктуру што ће отворити нове могућности за нашу сарадњу“, рекла је Чен Бо, и навела неке пројекте који се реализују са кинеским партнерима попут метроа и деоница обилазнице око Београда.

Она је истакла и да су кинеске компаније стекле пуно искуства у инфраструктурним радовима у великим градовима и спремне су да поделе искуство са српским партнерима.

Сличне теме

Мали: Наши економски резултати показују да смо светла тачка у Европи

Мали: Наши економски резултати показују да смо светла тачка у Европи

Синиша Мали:  Микро бизниси имају велики утицај на привредни раст и развој целе економије

Синиша Мали: Микро бизниси имају велики утицај на привредни раст и развој целе економије

Мали потписао уговoрe са представницима француског трезора и конзорцијумом Suez-Vinci

Мали потписао уговoрe са представницима француског трезора и конзорцијумом Suez-Vinci