Postupanje po zahtevima za otkup stanova

Čitaj mi

Postupanje po zahtevima za otkup stanova

U Grupi za stambene poslove Sektora za imovinsko-pravne poslove, na osnovu Zakona o stanovanju („Službeni glasnik RS“ br. 50/92, 76/92, 84/92, 33/93, 53/93, 67/93, 46/94, 47/94, 48/94, 44/95, 49/95, 16/97, 46/98, 26/01, 101/05, 99/11) obavljaju se poslovi vezani za zahteve za otkup stanova, anekse ugovora o otkupu stanova (radi jednokratne isplate cene stana, radi promene ugovarača na strani kupca, ispravke radi usklađivanja sa stanjem u javnim knjigama o evidenciji nepokretnosti i prava na njima i sl.), izdavanje potvrda s klauzulom intabulandi, izdavanje dokumentacije neophodne za uknjižbu prava vlasništva.

Uz zahtev za otkup stana prilaže se:

• republička administrativna taksa – 1.870 dinara;

           račun: 840-742221843-57 

           poziv na broj 11-01610520 

           po modelu 97

• ugovor o zakupu stana i rešenje o dodeli stana;

• potvrda o starosti zgrade;

• fotokopija lične karte na adresi stana koji se otkupljuje za zakupca stana i sve punoletne članove porodičnog domaćinstva, a za maloletnike fotokopija izvoda iz knjige rođenih (članom porodičnog domaćinstva smatra se bračni drug, deca (bračna, vanbračna, usvojena i pastorci), roditelji zakupca stana i njegovog bračnog druga, kao i lice koje je zakupac stana dužan da izdržava);

• dokaz o radnom stažu (samo efektivnom) lica koje otkupljuje stan i njegovog bračnog druga; 

• izvod iz matične knjige venčanih;

• popunjen obrazac-lista za utvrđivanje kvaliteta zgrade i stana i posebnih pogodnosti zgrade i stana (kupuju se na šalteru Službenog glasnika);

• overena izjava sa dva svedoka da zakupac stana, odnosno članovi porodičnog domaćinstva nemaju u svojini drugi odgovarajući stan za to porodično domaćinstvo; 

• za umanjenje po osnovu umanjene naknade za eksproprisani objekat prilaže se rešenje o eksproprijaciji;

• za priznavanje prava po osnovu invalidnosti prilaže se dokaz o stepenu telesnog oštećenja i dokaz o statusu ratnog vojnog invalida i oružanih akcija posle 17.8.1990. godine; 

• u slučaju da stan otkupljuje drugi član porodičnog domaćinstva (bračni drug, deca rođena u braku i van braka, usvojena i pastorčad koja zajedno stanuju sa zakupcem stana) potrebna je pismena saglanost zakupca stana na tom stanu.

N a p o m e n a:

Novi zahtevi za otkup stanova sa potrebnom dokumentacijom podnose se:

Pisarnici Uprave za zajedničke poslove republičkih organa, ul. Kneza Miloša 20, Beograd.

Dopuna dokumentacije uz već podnet zahtev za otkup stana, takođe se predaje Pisarnici Uprave za zajedničke poslove republičkih organa, ul. Kneza Miloša 20, Beograd, s pozivom na broj predmeta.

Uz zahtev za aneks ugovora o otkupu stana prilaže se:

• republička administrativna taksa – 1.870 dinara;

           račun: 840-742221843-57 

           poziv na broj 11-01610520 

           po modelu 97

• potvrda banke o uplaćenim ratama (kada je u pitanju jednokratna isplata);

• potvrda o radnom stažu podnosioca zahteva i njegovog bračnog druga ukoliko su bili u radnom odnosu do 2001. godine.

Uz zahtev za aneks ugovora kojim se menjaju identifikacione oznake uz navedeno potrebno je dostaviti i:

• izvod iz lista nepokretnosti za stan koji je predmet otkupa (izdaje se u Republičkom geodetskom zavodu, odnosno nadležnoj Službi za katastar nepokretnosti);

• specifikaciju o posebnim fizičkim delovima zgrade (izdaje se u Opštini gde se nalazi nepokretnost).

Za izdavanje potvrde da je stan isplaćen u celosti potrebno je dostaviti:

a) Ukoliko je stan plaćen na žiro račun: 60802-728-071-5694, potrebno je dostaviti:

– zahtev;

– potvrdu računovodstva iz Vlade Republike Srbije;

– rep. admin. taksu u iznosu od 420 din;

– fotokopiju ugovora o otkupu.

b) Ukoliko je stan plaćen preko Komercijalne banke, potrebno je dostaviti:

– zahtev;

– potvrdu Komercijalne banke (ul. Makedonska br. 29);

– rep. admin. taksu u iznosu od 420 din;

– fotokopiju ugovora o otkupu.

v) Ukoliko je stan dodeljen od firme iz bivših republika potrebno je dostaviti:

– zahtev;

– fotokopiju uplatnice;

– rep. admin. taksu u iznosu od 420 din;

– fotokopiju ugovora o otkupu.